Scuderia Ferrari F10
Scuderia Ferrari
Scuderia Ferrari je oficiální název závodního oddělení Gestione Sportiva automobilové společnosti Ferrari. Scuderia znamená italsky „stáj“ a Ferrari je jméno zakladatele této společnosti, Enza Ferrariho. V současnosti je prezidentem Luca di Montezemolo.
Symbolem Ferrari je černý vzpínající se kůň na žlutém poli. Scuderia Ferrari byla založena v roce 1929 a do roku 1939 závodila pro Alfu Romeo. Samotný název Ferrari se poprvé objevil v závodech formule 1 v roce 1948, prvním vozem byl typ 125.
Současnými závodními jezdci jsou Felipe Massa a Fernando Alonso, který s Ferrari podepsal v roce 2009 tříletou smlouvu a nahradil tak v týmu Kimiho Räikkönena, který odešel závodit do rally. Testovacími piloty jsou Giancarlo Fisichella, Jules Bianchi a Marc Gené.
Historie
1929-1950
Scuderia Ferrari byla založena Enzem Ferrari v roce 1929. Ferrari pomáhal několika amatérským závodníkům v různých závodech a sám také trochu závodil ve vozech Fiat. Na nápad vytvořit závodní tým přišel při večeři 16. listopadu v Boloni, kde domlouval finanční výpomoc od bratrů Augusta a Alfreda Caniatových a bohatého amatérského závodníka Maria Tadiniho. Poté kolem sebe Ferrari shromáždil tým, do kterého patřilo až 40 závodníků, z nichž většina závodila s vozy Alfa Romeo 8C.
Alfa Romeo 8C 2900 Scuderia Ferrari
V roce 1932 se Alfa Romeo dostala do ekonomických potíží a většina jejich závodních aktivit přešla právě na Scuderii Ferrari. V roce 1935 Enzo Ferrari a Luigi Bazzi zkonstruovali Alfu Romeo 8C Bimotore, která nesla znak Ferrari. Avšak v témže roce bylo znovu vytvořeno závodní oddělení Alfy Romeo, Alfa Corse. Do této doby ve Ferrari vyrostlo mnoho slavných závodníků (Tazio Nuvolari, Giuseppe Campari, Achille Varzi či Louis Chiron). V roce 1938 byl Enzo Ferrari jmenován ředitelem Alfa Corse. Ovšem poté co zjistil, že Alfa chce získat jeho tým, tak z vedení Alfy Corse odstoupil. Jeho společnost byla přejmenována na Auto Avio Construzioni a začala vyrábět obráběcí stroje. Navíc s Alfou podepsal smlouvu, podle které nemohl po čtyři roky používat pro své výrobky jméno Ferrari.
Navzdory této dohodě okamžitě začal pracovat na závodním voze Tipo 815. Tyto vozy byly navrženy Albertem Massiminem a staly se tak prvními opravdovými vozy Ferrari. Tyto vozy odjely v roce 1940 svůj první závod, Mille Miglia, ve kterém je řídili Alberto Ascari a Marchese Lotario Rangoni Machiavelli di Modena. Poté přišla 2. světová válka a Ferrari byl nucen přerušit závodní činnost. Ovšem i nadále pokračoval ve výrobě obráběcích strojů a v roce 1943 přestěhoval svě ředitelství do Maranella, které však bylo o rok později vybombardováno.
Ferrari 125 (kresba )
Pravidla pro závody mistrovství světa byla vytvořena hned po skončení války, ale mistrovství mohlo být znovu obnoveno až za pár let; mezitím Ferrari obnovilo práce v Maranellu a vyrobilo dvanáctiválcový vůz Ferrari 125, který závodil v mnoha nemistrovských závodech. S tímto vozem debutoval v roce 1948 v Grand Prix Itálie Raymond Sommer a prvního vítězství s tímto vozem dosáhl Giuseppe Farina v menším závodě na okruhu Circuito di Garda.
Sezona 2007-
Do týmu přišel místo Michalea Schumachera Kimi Räikkönen od McLarenu. Nový vůz byl tajně odhalen, bez pozvání fotografů, 14. ledna a hned druhý den se pokračovalo v testování. Během předsezoního testování se nový vůz F2007 rychle zlepšoval a byl vždy na čele při různých společných testech všech týmů formule 1.
Kimi Räikkönen vyhrál první závod sezony v Melbourne a stal se tak dalším pilotem Ferrari, který dokázal vyhrát hned svůj první závod s tímto vozem. Po zklamání z malajské grand prix byl na řadě Bahrajn. Massa zvítězil a Räikkönen dojel třetí. Ovšem po tomto závodě se tým i jezdci propadli v celkové klasifikaci šampionátu za McLaren.
Špatnou správou pro Ferrari bylo, že jejich aerodynamický tunel byl těžce poškozen. Při testování se při vyoké rychlosti odlomil ocelový plech dopravního pásu, který simuloval cestu pod zmenšenou replikou vozu formule 1, a poškodil různé přístroje. Ferrari tak nemohlo použít nově připravované aerodynamické prvky do té doby, dokud nebude tunel opraven, což nakonec trvalo pár týdnů. Prozatím tak McLaren získal oproti Ferrari náskok ve vývoji. Po opravě tunelu se prakticky hned začalo pracovat na novém aerodynamickém balíku, díky kterému se po testech v Silverstone Ferrari opět vyrovnalo McLarenu.
Při britské grand prix dominoval Räikkönen, Massa skončil po úžasné stíhací jízdě pátý. Poté co mu na startu zhasnul motor musel startovat z posledního místa.
Do Německa na evropskou grand prix přijelo Ferrari s přesvědčivě nejrychlejším vozem, Räikkönen získal pole position, Massa třetí místo. Ovšem hned po prvním kole začalo prudce pršet a všechny vozy musely jet do boxu na výměnu pneumatik. Kimi právě vjížděl k pit lane, ale dostal smyk a musel objet ještě další kolo na pnaumatikách na sucho. Massa zajel do boxu na výměnu kol, mezitím se do vedení dostal Markus Winkelhock. Ve 34. kole musel Räikkönen odstoupit kvůli problémům s hydraulikou. Massa i nadále vedl, i když měl potíže se silnými vibracemi ve voze, ale pět kol před cílem ho předjel Alonso.
Následující maďarská grand prix byla poskvrněna skandálem v týmu McLarenu. Mechanici týmu Ferrari zapomněli na konci první kvalifikační části natankovat palivo do Massova vozu. Když si to Massa v druhé části uvědomil, zastavil na pit lane a nechal se odtlačit zpátky k boxu. Mezitím mu ale stačily pneumatiky natolik vychladnout, že do poslední části kvalifikace nedokázal postoupit. Nakonec startoval ze 14. místa na trati, kde se prakticky nedá předjíždět. Räikkönen měl startovat ze čtvrtého místa, ale díky Alonsovu trestu se posunul na 3. místo. Po startu se mu navíc ve třetí zatáčce podařilo předjet BMW Nicka Heidfelda. Na druhém místě zůstal až do konce závodu, přestože sváděl souboj o první místo s Lewisem Hamiltonem. Massa závod dokončil na 13. místě.
Následovala třítýdenní pauza před tureckou grand prix, ve které vozy Ferrari dominovali. Massa startoval z pole position, Räikkönen ze třetího místa, ale ještě před první zatáčkou se dostal na druhé místo. Toto pořadí zůstalo do konce závodu stejné a Massa s Räikkönenem získali své druhé dvojité vítězství.
Pro vozy Ferrari nezačala italská grand prix moc přívětivě. Räikkönen měl při tréninku těžkou nehodu, při které si pohmnoždil krk, ale do závodu mohl nastoupit. V kvalifikaci oba vozy skončiliy až za McLareny a v závodě jim nestačily. Massa musel kvůli poruše zadního zavěšení odstoupit v 10. kole. Räikkönen skončil na třetím místě, ale až za oběma McLareny.
Kimi Räikkönen oslavuje vítězství a titul mistra světa po skončení závodu v Brazílii.
V následujícím týdnu se rozhodovalo o potrestání McLarenu ze zneužívání technických údajů Ferrari ve svůj prospěch. McLaren byl ze šampionátu vyloučen a dostal pokutu 100 milionů amerických dolarů. Ferrari se tak otevřela cesta k vítězství v Poháru konstruktérů. V nedělním závodě v Belgii získalo Ferrari double, když Räikkönen zvítězil a Massa dojel na druhém místě. Ferrari si tím zajistilo vítězství v letošním šampionátu konstruktérů.
Poté se šampionát přestěhoval do Asie. Závod v Japonsku, který se jel za velmi prudkého deště vyhrál Hamilton a upevnil si tak vedení v mistrovství světa. Räikkönen skončil třetí a měl tak do posledních dvou závodů ještě šanci získat titul. Massa dokončil závod na 6. místě, po pěkném souboji s Robertem Kubicou v závěrečných kolech závodu.
Räikkönen vyhrál i poslední dva závody v Číně a v Brazílii a získal svůj první titul mistra světa formule 1, o jediný bod před dvojicí pilotů McLarenu - Hamiltonem a Alonsem. Massa skončil na druhém místě a v celkové klasifikaci šampionátu obsadil 4. míst
Sezona 2008-
2. listopadu 2007 Ferrari oznámilo odchod Jeana Todta z vedoucího postu týmu. Ve funkci šéfa týmu ho nahradil Stefano Domenicali.
V sezóně 2008 celý tým hodně chyboval, ale přesto získal pohár konstruktérů. Tento rok bojovali oba jezdci Ferrari o titul mistra světa, ale nejblíž byl tento rok Felipe Massa. Massa měl hodně velkou šanci na zisk titulu, ale šanci zhlatili technické závady a chyby týmu. Do posledního závodu bojoval, ale nakonec prohrál o titul s Hamiltonem o jeden bod
Fernando Alonso
Fernando Alonso Díaz (* 29. července 1981 Oviedo) je španělský pilot Formule 1 a dvojnásobný světový šampión. Žije v Oxfordu, v Anglii a vlastní dům poblíž Ženevského jezera ve Švýcarsku.
25.září 2005 se stal mistrem světa v 24 letech a 58 dnech, čímž překonal rekord Emersona Fittipaldiho jako druhého nejmladší jezdec, který se stal mistrem světa. Také je nejmladším dvojnásobným šampiónem. Jeho přezdívka je El Nano.
.
Osobní život
Fernando Alonso se narodil 29.července 1981 v Oviedu, v Asturijské provincii, v severním Španělsku. Jeho matka pracovala v obchodním domě a jeho otec byl zaměstnán jako expert na výbušniny v těžebním průmyslu.
Alonso má starší sestru Lorenu. Alonsův otec José Luis byl amatérským motokárovým jezdcem a přál si, aby jeho děti pokračovaly v jeho stopách. Sestrojil jim motokáru, nejprve určenou pro tehdy osmiletou Lorenu, která ale o motokáry příliš zájem nejevila, oproti tříletému Fernandovi.
Fernando se 17. listopadu 2006 oženil s Raquel del Rosario Macías, zpěvačkou španělské popové skupiny El Sueňo de Morfeo.
Kariéra před formulí 1
Jako dítě objížděl Fernando se svým otcem, který mu byl rovněž mechanikem, motokárové závody po Španělsku. Alonsova rodina neměla příliš peněz, ale Fernandovy výsledky znamenaly, že se o něj zajímali sponzoři a o peníze bylo postaráno.
Fernando čtyřikrát vyhrál Španělský šampionát v juniorské kategorii v letech 1993,1994,1995 a 1996. Také vyhrál Juniorský světový pohár v roce 1996. Dále vyhrál Španělský a Italský Inter-A titul v roce 1997 a skončil druhý v Evropském šampionátu roku 1998. V témže roce znovu vyhrál Španělský Inter-A titul.
Bývalý formulový jezdec týmu Minardi, Adrián Campos, dal v říjnu 1998 Fernandovi šanci vyzkoušet si závodní vůz. Po třech dnech testování měl Alonso srovnatelné časy s Camposovým předchozím závodníkem Marcem Geném. Campos poté dal Fernandovi šanci závodit pro něj roku 1999 ve Španělské Formuli Nissan. Hned ve druhém závodě Alonso zvítězil. Bylo to na okruhu Albecete, kde v roce 1998 testoval. V posledním závodě potřeboval Alonso vyhrát a zajet nejrychlejší kolo, aby porazil Manuela Giaoa, který s ním soupeřil o titul. To se Alonsovi podařilo a titul získal. Alonso se poté chopil příležitosti testovat tým Minardi ve formuli 1. Tam si ho všiml sportovní ředitel Cesare Fiorio, když Fernando zajížděl o 1,5 sekundy rychlejší časy než ostatní jezdci, kteří testovali pro Minardi. Následující sezónu se Alonso dostal do Formule 3000, která obvykle byla posledním krokem před vstupem do Formule 1. Alonso se připojil k týmu Astromega a v tomto roce byl také nejmladším pilotem (o 11 měsíců), který ve formuli 3000 závodil.
V prvních sedmi závodech nezískal Alonso ani bod, avšak v posledních dvou závodech skončil jednou druhý a jednou vyhrál. Celkově skončil čtvrtý za Brunem Junqueirou, Nicolasem Minassianem a Markem Webberem.
Formule 1 2001: Minardi
Alonso byl třetím nejmladším pilotem, který kdy ve formuli 1 startoval, když si odbyl svůj debut v Minardi 4.března 2001 na australském okruhu v Melbourne. Minardi odstartovalo do nové sezóny s novým vlastníkem Paulem Stoddartem a také s novým vozem Minardi PS01. I když byly Alonsovy výkony v testech dobré, ve své první kvalifikaci prohrál s týmovým kolegou Tarsem Marquesem o 2,6 sekundy. Ale už ve čtvrté kvalifikaci v Imole porazil oba Benettony, což zopakoval i v další části sezóny.
Za své výkony v roce 2001 si ho začínali všímat i lepší týmy. V září 2001 po závodech v Evropě se Sauber poohlížel po jezdci, který by nahradil odcházejícího Kimiho Räikkönena. Sauber se ale též zajímal o Felipeho Massu, nadějného Brazilce a též o testovacího jezdce Jaguaru Andre Lotterera. O měsíc později bylo potvrzeno, že v roce 2002 usedne do kokpitu Sauberu Felipe Massa.
V září téhož roku začal Alonsův manažer Flavio Briatore plánovat, že by Fernando mohl jezdit za Benetton. Briatore zvažoval, že by v roce 2002 mohl Alonso nahradit Jensona Buttona, ale nakonec se rozhodl, že Alonso bude oficiálním testovacím jezdcem Benettonu pro rok 2002. V posledním závodě roku 2001 v Suzuce skončil Alonso jedenáctý, tenkrát pět míst za bodovaným umístěním. Ale porazil Heinze-Haralda Frentzena (z týmu Prost), Oliviera Panise (BAR), oba jezdce týmu Arrows a Alexe Yoonge, který nahradil v Minardi Tarsa Marquese.
2002-2006: Renault
Alonso se v roce 2002 stal testovacím jezdcem týmu Renault (dříve Benetton) a najezdil za celý rok 1642 kol. V roce 2003 Briatore propustil Buttona a Alonsa posadil do druhého vozu vedle jedničky týmu Jarna Trulliho.
Španěl se stal v roce 2003 nejmladším jezdcem, který získal pole position, na okruhu v Malajsii. V závodě v Brazílii měl Alonso těžkou nehodu, kde v dvousetkilometrové rychlosti havaroval, když vrazil do zbytků vozu Marka Webbera, který havaroval těsně před ním. Závod byl poté zastaven. O dva závody později skončil Alonso při své domácí velké ceně druhý a poté se stal nejmladším jezdcem, který vyhrál závod, když zvítězil ve velké ceně Maďarska. Celkově skončil v roce 2003 na šestém místě, získal 55 bodů a čtyřikrát stanul na stupních vítězů.
2004
Alonso zůstal u Renaultu i pro rok 2004. Po začátku sezóny byl Alonso trochu zpochybňován, když byl v kvalifikacích většinou porážen stájovým kolegou Jarnem Trullim.Alonso předvedl obzvláště dobrý výkon ve velké ceně Francie,kde získal nejdríve pole-position a o vítězství ho nakonec připravila jen fantastická taktika Ferrari a Michaela Schumachera se čtyřmi zastávkami. I přes celkem dobré výsledky byly mezi Jarnem a týmem neshody, které vyústily v to, že se Trulli pro rok 2005 upsal Toyotě. Alonso,který si i tak oproti loňsku polepšil skončil celkově v šampionátu čtvrtý, získal 59 bodů a čtyřikrát byl na stupních vítězů.
2005
V roce 2005 se k týmu Renault připojil Ital Giancarlo Fisichella. Alonso si vybojoval cestu k vrcholu v prvním závodě v Austrálii, kde skončil třetí po startu ze zadních pozic. V druhém závodě v Malajsii si vyjel pole position a závod vyhrál. Stejně tak dopadl i v závodě v Bahrajnu. Také vyhrál závod v San Marinu po 13 kolové bitvě se sedminásobným šampiónem Michaelem Schumacherem. Ve Španělské velké ceně skončil Fernando druhý za Kimim Räikkönenem.
Zlepšující se McLaren s Räikkönenm dokázal vyhrát i v Monaku, kde skončil Alonso až čtvrtý po problémech s pneumatikami.Jeden z nejzajímavějších momentů sezóny se odehrál při velké ceně Evropy, kdy v posledním kole odstoupil Räikkönen po problémech s pneumatikou a Alonsovi spadlo vítězství vyloženě do klína.
V Kanadské Grand Prix udělal Alonso chybu a ve Villeneuvově zatáčce skončil ve zdi. Trochu se na tom podepsal i tlak, který na něj vyvíjeli v závodě oba McLareny Juana Pabla Montoyi a Kimiho Räikkönena. Ve velké ceně USA po doporučení Michelinu Alonso stejně jako všichni jezdci na těchto pneumatikách nestartoval.
Třetí pole position a páté vítězství si Alonso připsal ve velké ceně Francie. Nejrychlejší v kvalifikaci byl i o týden později v Britské velké ceně, dojel však druhý za Montoyou. Špatná spolehlivost McLarenů garantovala Alonsovi vítězství ve velké ceně Německa, kde Räikkönen odstoupil po potížích s hydraulikou. Dva dny před velkou cenou Maďarska oslavil Fernando své 24. narozeniny. Závod ale pro něj moc dobrý nebyl. Kvalifikoval se jako šestý a v závodě skončil jedenáctý po kolizi s Ralfem Schumacheremv první zatáčce.
Ve velké ceně Turecka bral Alonso druhé místo, když v závěru závodu vylétl Montoya mimo trať. V italské Monze byl v kvalifikaci Alonso třetí, v závodě druhý za Montoyou. V Belgické velké ceně dojel Fernando taktéž druhý, když postoupil vzhůru po kolizi Antonia Pizzonii a Juana Pabla Montoyi.
Fernando Alonso vybojoval pole position i ve velké ceně Brazílie, skončil třetí, což mu ale stačilo k zisku tiulu mistra světa. Stal se mistrem světa v 24 letech a 58 dnech, čímž překonal rekord Emersona Fittipaldiho. Taktéž ukončil pětiletou dominanci Michaela Schumachera. Alonso vedl šampionát od druhého závodu a poté už před sebe nikoho nepustil. Po zisku tiulu uvedl: „ Chtěl bych tento titul věnovat mé rodině, a všem blízkým přátelům, kteří mě podporovali v mé kariéře. Španělsko není země s kulturou F1, proto jsme museli bojovat sami za každý krok k zisku tohoto titulu. Velké poděkování patří samozřejmě také týmu, který je nejlepší ve Formuli 1 a se kterým jsme společně všechno zvládli. Bude se říkat, že já jsem šampiónem, ale my všichni jsme šampióni a všichni si to zaslouží“. V květnu 2007 uvedl Alonso pro časopis F1 Racing, že velká cena Brazílie 2005 byla pro něj největším závodem. Řekl: „Byl to sen, který se stal skutečností a také velmi emocionální den. V posledních kolech mi už asi vážně přeskočilo, slyšel jsem hluk z motoru snad všude. Ale všechno bylo v pořádku a já si pamatuji tu úlevu, kterou jsem cítil po projetí cílovou čárou.
V Japonské a Čínské velké ceně už nebyl znát ten opatrný styl, který byl evidentní v Brazílii, kdy Alonso ještě bojoval o titul. Přestože startoval Alonso šestnáctý, skončil v závodě třetí za vítězem závodu Kimim Räikkönenem, který startoval dokonce až sedmnáctý a zvítězil po předjetí Giancarla Fisichelly v posledním kole. V Čínské velké ceně si Renault pojistil vítězství v poháru konstruktérů.
Zastánci Kimiho Räikkönena prohlašovali, že on byl nejlepším jezdce roku 2005, když vyhrál stejný počet závodů jako Fernando Alonso. Ostatní zase prohlašovali, že Alonso si titul plně zasloužil svou dominancí v první části sezóny a dobrými výsledky v části druhé, kdy se McLaren s Räikkönenem potýkali s problémy se spolehlivostí vozu.
Roku 2005 získal též Fernando Alonso cenu Prince z Asturie za sportovní výsledky.
2006
Alonsova další sezóna v Renaultu odstartovala těsným vítězstvím před Michaelem Schumacherem v Bahrajnské velké ceně, kde Alonso Schumachera předjel osmnáct kol před cílem po zástavce v boxech. V kvalifikaci byl čtvrtý. V další kvalifiakci v Malajsii měl Alonso problémy s tankováním a startoval ze sedmého místa, a nakonec skončil druhý za svým týmovým kolegou Giancarlem Fisichellou po velmi dobrém startu kdy předjel hned 4 soupeře. V Australské velké ceně Alonso vyhrál po předjetí Jensona Buttona na Hondě.
Po nevydařené kvalifikaci v San Marinu, nebyl Alonso schopen předjet Michaela Schumachera v závodě. V podstatě se opakovalo to, co v sezóně 2005, akorát že Němec držel Alonsa za sebou dvakrát delší dobu, než Fernando držel Michaela v loňském závodě. Schumacher se kvalifikoval až čtrnáctý, ale téměř ihned se dostal na špici. Ve velké ceně Evropy si Alonso vyjel pole position před Michaelem Schumacherem, ten ho ale po zastávce v boxech předjel a Fernando se musel spokojit se druhým místem. 14. května 2006 vyhrál Fernando Alonso velkou cenu Španělska a stal se prvním Španělem, který dokázal vyhrát na domácí trati.
Jubilejní 12. vítězství a 12. pole position si Alonso zajistil v Monaku, kde získal první místo v kvalifikaci až po penalizování Michaela Schumachera, který odstavil svůj vůz tak, že nikdo nebyl schopen zajet pořádný čas.
Alonso dominoval i ve velké ceně Británie, kde opět vyhrál kvalifikaci i závod. Bylo to poprvé, kdy Alonso získal tzv. „triple“, což znamená, že vyhrál kvalifikaci, závod a zajel nejrychlejší kolo v závodě. V Kanadě si vyjel páté pole position v sezóně a závod také vyhrál.
V Grand Prix USA skončil v kvalifikaci pátý a na stejné pozici dojel i v závodě. Schumacher svým vítězstvím stáhl Alonsův náskok z 25 bodů na 19. Schumacher vyhrál i velkou cenu Francie, Alonso byl druhý. Ve velké ceně Německa skončil Fernando až pátý, oba Renaulty v tomto závodě nebyly příliš konkurenceschopné.
Po dvousekundové penalizaci v Grand Prix Maďarska se Alonso kvalifikoval až jako patnáctý. Jeho rival ale dostal stejný trest a startoval jedenáctý. Fernando se ihned dral ke špici závodu a předjížděl jednoho jezdce za druhým včetně Schumachera a dokázal, že umí jezdit i na mokru. Avšak závod nedokončil kvůli mechanickým potížím. Schumacher skončil osmý, po diskvalifikaci Roberta Kubici a stáhl tak bod z náskoku Alonsa. V následujícím závodě v Turecku dojel Alonso druhý před třetím Schumacherem , po dlouhé třináctikolové bitvě.
V Italské Grand Prix měl Alonso smůlu při kvalifikaci, kdy mu praskla pneumatika a také poničil karosérii na zádi svého šasi. Kvalifikoval se jako pátý, ale stewardy byl odsunut na desáté místo, když měl údajně blokovat Felippeho Massu z Ferrari. V závodě se Španěl probojoval na třetí místo, když díky zastávkám v boxech předjel Massu a také Roberta Kubicu. Zradil ho však motor a Alonso musel ze závodu odstoupit. Michael Schumacher závod vyhrál a stáhl Alonsův náskok na pouhé 2 body.
V dalším závodě v Číně si v mokré kvalifikaci vybojoval Alonso pole position. Při nestálém počasí v závodě nejprve Alonso vedl,ale kvůli špatné druhé sadě pneumatik dojel Alonso druhý za Schumacherem a bodový stav se vyrovnal, přesto byl Alonso až druhý díky Schumacherově vítězství navíc.
V Japonské Grand Prix se obě Ferrari Schumacher a Massy kvalifikovaly na prvním a druhém místě a porazily Renaulty na pátém a šestém místě o více než půl sekundy. Dlouho Alonso jezdil druhý a měl na Schumachera ztrátu 5 sekund. Potom Schumacherovi selhal motor a musel odstoupit. Alonso nakonec zvítězil a před posledním závodem měl náskok 10 bodů. V poslední velké ceně mu tak stačil k zisku titulu mistra světa jediný bod. Ve velké ceně Brazílie, posledním závodě sezóny 22.října, dojel Alonso druhý za Felippem Massou. Schumacher skončil čtvrtý a výsledný rozdíl mezi ním a Alonsem byl tak 13 bodů. Fernando Alonso se stal nejmladším dvojnásobným šampiónem v historii. Tým Renault zvítězil i v poháru konstruktérů, kde porazil Ferrari o 5 bodů.
2007: McLaren
Už 19. prosince 2005 bylo oznámeno, že v roce 2007 bude Alonso jezdit za tým McLaren. Alonsova smlouva s Renaultem vypršela 31. prosince 2006, přesto už 15. prosince Alonso po svolení Flavia Briatoreho a týmu Renault testoval pro McLaren na okruhu v Jerezu. Fernando jel v neoznačeném voze McLaren MP4-21, na hlavě měl bílou přilbu a objel 95 kol, nastaly však potíže s měřením a tak Alonsovy časy nejsou zcela ověřené a přesné. Jako Alonsův stájový kolega byl vybrán Lewis Hamilton. McLaren oznámil, že Alonsův plat pro rok 2007 bude asi 20 milionů liber (v přepočtu 39 milionů dolarů). S novým McLarenem debutoval Alonso oficiálně 15. ledna 2007 v ulicích Valencie. Alonso se též projel v limitované edici auta Mercedes-McLaren SLR 722. Španěl označil toto auto za „nejkrásnější na světě“.
McLareny už v Austrálii ukázaly svou konkurenceschopnost a Alonso a Hamilton dojeli na druhém a třetím místě. Alonso v druhém závodě sezóny v Malajsii získal své první vítězství pro McLaren a pro tým první od velké ceny Japonska 2005. Obtížná jízda v Bahrajnském Sakhiru znamenala pro Alonsa až páté místo, zatímco jeho stájový kolega Hamilton opět dojel na stupních vítězů. Ve čtvrtém závodě, na domácí trati ve Španělsku, se Alonso kvalifikoval jako druhý. V prvním kole měl kontakt s Felipem Massou, což mělo za následek drobné poničení vozu, přesto dojel Alonso třetí. V dalším závodě se ale Alonsovi opět dařilo, tentokrát v ulicích Monaka, kde Fernando vybojoval druhé vítězství v sezóně, pole position i nejrychlejší kolo, tzv. „triple“. V další části sezóny pokračoval Alonso v umístěních na bodovaných příčkách a závody v Evropě a v Itálii vyhrál. První a též poslední výpadek v sezóně zaznamenal Fernando v Japonsku, což ho možná stálo mistrovský titul. V předposledním závodě, v Číně, dojel druhý a před posledním závodem ztrácel na lídra šampionátu, Lewise Hamiltona, 4 body. V Brazílii tak měl ještě šanci dosáhnout na titul mistra světa. To se mu ale nepovedlo, Hamilton sice skončil až na 7. místě, které mu titul mistra světa nezaručovalo, nicméně Alonso dojel až třetí za Massou a Räikkönenem, který nakonec vyfouknul titul jezdcům McLarenu. Hamilton s Alonsem tedy měli shodně 109 bodů, nicméně oba jezdci měli taktéž shodný počet vítězství a proto o konečném druhém místě rozhodl až počet druhých míst v sezoně a těch měl více nováček Hamilton, na obhájce titulu Alonsa tedy zbyla až třetí pozice. Po kontroverzní sezoně vedení McLarenu 2. listopadu oznámilo rozvázání smlouvy s Alonsem, která měla platit do roku 2009. Navíc Alonso nemusí za uvolnění ze smlouvy zaplatit žádné peníze.
2008-2009: Renault
Po ukončení spolupráce s McLarenem media spekulovala, za který tým bude Alonso závodit v sezoně 2008. Mluvilo se o Renaultu, Red Bullu, Toyotě a Hondě. Nakonec se Fernando vrátil do Renaultu, se kterým podepsal smlouvu na 2 roky, za zhruba 25 milonu liber. Před sezónou byl sice Alonso pasován do role černého koně, ale první závod všechny ambice vyvrátil, když dojel na krásném 4. místě, ale rychlostně Renault nestačil. V Malajsii vybojoval pouhý bod. V Bahrajnu, kde na nekonkurenceschopný vůz Fernanda Alonsa nejprve najel Lewis Hamilton, dosáhl Alonso s Renaultem na 10. místo. Do Španělska přivezl tým aerodynamické novinky,které okamžitě pomohly Alonsovi do první řady v kvalifikaci. Start už tak dobrý nebyl, a Alonso se tak propadl na třetí místo za obě Ferrari. Vedl si skvěle, dokud ho nezastavila porucha motoru, po které musel odstoupit z výborně rozjetého závodu. V Turecku na Alonsa čekalo 6. místo čili potvrzení faktu,že se Renault zlepšil. Nebýt problémů s pneumatikou v Monaku a poté také kolize s Heidfeldem mohl Alonso pomýšlet na velmi dobré umístění. V bláznivém závodu v Kanadě mohli u Renaultu díky Alonsovi pomýšlet dokonce na vítězství, ale strategie a velké zdržení za Nickem Heidfeldem mělo za následek maximálmí úsilí dostat se před pomalejší vůz BMW, že to vyústilo v havárii a konec v závodě. Ve Francii startoval Španěl z výborné třetí pozice, ale nakonec se během závodu propadl až na konečné osmé místo, když ho pár kol před koncem předjel jeho kolega Piquet. Silverstone přinesl dobré i špatné výsledky během deštivého závodu, což znamenalo šestou příčku v cíli. Stejně jako v Mangy-Cours i na Hockenheimringu svitla po výborné kvalifikaci naděje na dobrý výsledek, ale katastrofální průběh se spoustou chyb nepřinesl do tábora Renaultu z Alonsovy strany ani bod, zatímco Piquet jich za druhé místo přivezl hned osm. Trať v maďarském Hungaroringu pomohla Alonsovi většinu závodu za sebou držet rychlejšího Räikkönena a odměnou mu byla čtvrtá pozice.Do konce sezóny Alonso přece jen vyhrál 2 GP(Singapur a Japonsko) a v posledním závodě(Brazílie) získal druhé místo.
2010: Ferrari
30. 9. 2009 podepsal Fernando smlouvu s Ferrari na 3 sezóny do roku 2012 za cca 25 mil. euro za sezónu.
Felipe Massa
Felipe Massa (nar. 25. dubna 1981 Sao Paulo) je brazilský jezdec Formule 1, v současné době jezdící za tým Scuderia Ferrari.
Kariéra před Formulí 1
Massa pochází z Brazílie, ze Sao Paula, ale jeho dědeček přišel do této Jihoamerické země z Cerignoli, města v Itálii. O závodění se začal zajímat v sedmi letech, když rozvážel pizzu.Felippe začal závodit v osmi letech na motokárách a ve své první sezóně skončil čtvrtý. Dalších 7 let pokračoval v národních a mezinárodních motokárových soutěžích. V roce 1998 se přesunul do Formule Chevrolet a v tomto Brazilském šampionátu skončil pátý. V další sezóně už ale získal v této soutěži titul, když vyhrál 3 závody z 10. Roku 2000 odletěl za moře, do Evropy, kde závodil v Italské Formuli Renault a zároveň v Evropské Formuli Renault. Obě tyto soutěže najednou vyhrál. Poté měl možnost jít do Formule 3, zvolil si však místo toho Formuli 3000. A udělal dobře, jelikož vyhrál 6 závodů z 8 a zajistil si titul. V té době si ho už začaly všímat týmy z F1, konkrétně Sauber, s kterým testoval a poté podepsal smlouvu závodního jezdce na rok 2002. V té době ještě závodil jako host za Alfu Romeo v Evropském šampionátu cestovních vozů.
Karéra ve Formuli 1 2002, 2004-2005: Sauber
V jeho nováčkovské sezóně byl Massa v týmu Sauber, stájovým kolegou šampióna F3000 z roku 1999, Nicka Heidfelda. Massa ukázal, že jezdit umí, ale přesto se dopouštěl nováčkovských chyb. Ve své první sezóně tak Massa nasbíral 4 mistrovské body a jeho nejlepším umístěním bylo 5.místo v Grand Prix Španělska. Na konci sezóny dostal Massa stop na jeden závod, a tak ho při Grand Prix USA nahradil Heinz-Harald Frentzen. Přestože se Massa vrátil na poslední Grand Prix v Japonsku, Sauber podepsal s Frentzenem smlouvu na rok 2003, a stejně podepsal i Heidfeld. A Massa byl bez angažmá. Budoucnost už měl ale pojištěnou s Ferrari, které Sauberu Massu vlastně zapůjčilo. V sezóně 2003 tak Massa pouze testoval u Ferrari a nabíral zkušenosti. Poté, když už hodně chyb napravil, Massa znovu podepsal smlouvu se Sauberem na rok 2004. V tomto roce nasbíral 12 bodů ze 34, které tým získal. Nejlépe se Felippe umístil při Grand Prix Belgie, kde dojel čtvrtý. Zbylých 22 bodů získal Massův týmový kolega, Giancarlo Fisichella. V roce 2005 Massa se Sauberem prodloužil smlouvu. Přestože získal jen 11 bodů, porážel svého týmového kolegu a mistra světa z roku 1997, Jacquese Villeneuva. Po sezóně však Brazilec tým opustil a vydal se k Ferrari, kde ho čekala sezóna po boku Michaela Schumachera.
2006-: Ferrari
Felippe Massa měl ve Ferrari dobrý start, v zahajovacím závodě v Bahrajnu se kvalifikoval jako druhý, a v Malajsii se propracoval z 21. místa na 5.místo, přičemž porazil stájového kolegu Michaela Schumachera, který startoval ze 14. pozice. I přes tyto dobré výkony, stále měl v trénincích a někdy i při závodech problém, nedostat se mimo trať nebo do „hodin“. V Australské Grand Prix havaroval v kvalifikaci a poté kolidoval s Christianem Klienem a Nicem Rosbergem v první zatáčce v závodě. První stupně vítězů si Massa vyjel na okruhu Nürburgring, kde dojel třetí, za Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem. První nejrychlejší kolo závodu zajel Brazilec ve Španělské Grand Prix. Massa v roce 2006 vybojoval ještě další 4 stupně vítězů: v USA, Francii a Německu a v Turecké Grand Prix zajel pole position a závod poté vyhrál. Jeho další působení ve Ferrari bylo zajištěno poté, co Michael Schumacher oznámil 10. září, že ukončí po sezóně kariéru. 22. října Massa vyhrál svůj druhý závod a bylo to na domácí Grand Prix Brazílie. Stal se od roku 1993, kdy vyhrál Ayrton Senna, prvním Brazilcem, který na okruhu Interlagos zvítězil. Celkově získal Massa 80 bodů a v pořadí skončil na třetím místě, za Michaelem Schumacherem a mistrem světa, Fernandem Alonsem.
2007
V předsezóních testech Massa prokázal, že je na sezónu řádně připraven, když na čtyřech z pěti okruhů zajel nejrychlejší kolo. Přesto pro něj sezóna nezačala dobře. V první Grand Prix v Austrálii, měl při kvalifikaci problémy s převodovkou a musel vyměnit motor. To ho stálo 10 míst na startovním roštu a Massa s týmem se rozhodli, že odstartuje z boxové uličky. Při své stíhací jízdě na okruhu v Melbourne, zajel Massa k mechanikům pouze jednou a vybojoval konečné šesté místo. Štěstí při Brazilci nestálo ani v dalším závodě v Malajsii, kde sice startoval z pole position, ale už v první zatáčce ho předjeli oba McLareny. Když jej předjížděl Lewis Hamilton, vyjel Massa z trati a ztratil další dvě pozice a spadl na 5.místo, na kterém nakonec závod dokončil. V dalších závodech se ale smůla už protrhla a Masa vyhrál závody v Bahrajnu a ve Španělsku a dojel třetí v ulicích Monaka.
V Kanadské Grand Prix byl Felippe diskvalifikován za opuštění pit lane při červených světlech. V druhé Grand Prix za mořem, v USA, dojel Massa třetí, za Alonsem a Hamiltonem. Při Grand Prix Francie vedl Massa celé startovní pole po dlouhou dobu, ale při zastávce v boxech ho předjel stájový kolega Kimi Räikkönen. V Grand Prix Velké Británie se Massa kvalifikoval na čtvrtém místě, ale při startu do zahřívacího kola mu zhasl motor a musel startovat z 21.místa a z boxů. Přesto se probojoval na páté místo a dojel za Robertem Kubicou. V druhé části sezóny střídal Felipe dobrá místa se špatnými. V Maďarsku byl až třináctý, ale v Turecku potřetí v sezóně vyhrál. A v Itálii zase nedojel. Tyto střídavé výsledky ho stály boj o titul a tak v posledním závodě už jen pomáhal Kimimu Räikkönenovi v honbě za titulem. Valnou část závodu v Brazílii Massa vedl, ale při druhé zastávce u mechaniků se předvedl jako týmový hráč a šikovně před sebe Kimiho pustil a výrazně mu tak dopomohl k zisku titulu. Z velké čtveřice v sezóně 2007 (Alonso, Hamilton, Räikkönen a Massa) sice obsadil až bramborovou pozici, jeho výkony ale splnily očekávání a v příštích sezónách už bude bojovat o titul i on. V říjnu s Ferrari prodloužil smlouvu do roku 2010.
2008
První dva závody se mu moc nevydařily. V prvním závodě(GP Austrálie) kolidoval s Coulthardem, v GP Malaysie mu vypověděla službu technika.Ani v polovině sezóny se jeho tým nevyvaroval chyb.Ve velké ceně Maďarska kdy od startu vedl mu 3 kola před cílem náhle vypověděl službu motor. Ve velké ceně Singapuru ho zase tým vypustil z boxů zatímco měl v nádrži tankovací hadici. Po dramatickém závěru GP Brazílie přišel o titul Mistra světa. Titul připadl Lewisi Hamiltonovi. Massa skončil s rozdílem jednoho bodu druhý.
2009
Start do nové sezóny nevyšel ani Felipemu, ani celému Ferrari. Massa z prvních třech závodů dva nedokončil a jednou nebodoval. Špatně se vedlo i jeho týmovému kolegovi, Kimimu Räikkönenovi. Od pátého závodu, GP Španělska, se mu začalo dařit; v devátém závodě, GP Německa, se již umístil na stupních vítězů a po tomto závodě byl na průběžném pátem místě. Během kvalifikace na další závod, GP Maďarska, ho do hlavy zasáhla asi osmisetgramová ocelová pružina uvolněná z vozu Rubense Barrichella, Massa ztratil vědomí a havaroval. Zranění si vyžádalo operaci lebky a jeho rekonvalescence trvala až do konce roku.
_________________________________________________________________________________
Ferrari F1
Scuderia Ferrari F10
ALONSO
Volante F10
Scuderia Ferrari Racing
Felipe Massa-
26-7-2009
Accidente de Felipe Massa
Fernando Alonso
Ferrari 2010-
Gladiator Fernando Alonso for Ferrari 2010-
Michael Schumacher-Rain master driving-
Michael Schumacher-