Mercedes Grand Prix
Mercedes Grand Prix
Mercedes GP je automobilový závodní tým Formule 1. Tým byl opětovně zformován po patnáctiletém partnerství značky Mercedes s týmem McLaren. Daimler AG (vlastník značky Mercedes-Benz) ve spolupráci s firmou Aabar Investments koupil podíl ve výši 75,1% v týmu Brawn GP. Tento nákup podílu byl zveřejněn 16. listopadu 2009. Brawn GP vyhrál pohár konstruktérů i mistrovství světa jezdců v sezoně 2009
Mercedes Grand Prix
Celý název |
Mercedes GP Petronas Formula One Team |
Sídlo |
Brackley, Velká Británie |
Šéf týmu |
Ross Brawn, Norbert Haug |
Technický ředitel |
|
Jezdci |
1.Michael Schumacher 2 Nico Rosberg |
Testovací jezdci |
|
Šasi |
Mercedes MGP W02 |
Motor |
Mercedes-Benz |
Pneumatiky |
Pirelli |
Debut |
Grand Prix Francie 1954 |
Poslední závod |
Grand Prix Abú Dhabí 2010 |
Počet startů |
31 |
Počet titulů konstruktérů |
|
Počet titulů jezdců |
2 |
Počet bodů |
214 |
Počet vítězství |
9 |
Počet podií |
20 |
Počet Pole positron |
8 |
Počet nejrychlejších kol |
9 |
Počet kol ve vedení závodů |
|
Poslední sezona |
2010 |
Umístění |
4 |
Jezdci- |
|
Nejvíce startů |
Schumacher, Rosberg |
Nejvíce bodů |
Rosberg ( 142) |
Nejvíce vítězství |
Fangio (8) |
Nejvíce podií |
Fangio (10) |
Nejvíce positron |
Fangio (6) |
Nejvíce nejrychlejších kol |
Fangio (4) |
Nejvíce kol ve vedení závodů |
|
Michael Schumacher
Michael Schumacher, je bezesporu nejlepším jezdcem v historii celé Formule 1. Tento třicetisedmiletý pilot Formule 1 stačil za svůj život vyhrát sedmkrát titul Mistra světa ve Formuli 1 a zapsat se tak do dějin
Datum Narození |
03.01.1969 |
Znamení |
Kozoroh |
Místo Narození |
Hürth-Hermülheim, Německo |
Výška |
174 |
Váha |
69 |
Partner |
manželka - Corinna Betsch od 1.8.1995 |
Děti |
dcera Gina-Maria (narozena 19.01.1997) a syn Mick (narozen 22.03.1999) |
Bratr |
Ralf (narozen 30.6.1975, závodník Formule 1) |
Zaliby |
fotbal, tenis, plavání a lyžování |
Celkový počet vítězství: 91
Celkový počet bodů: 1364
Začátky sportovní kariéry Michaela Schumachera
Michael Schumacher zahájil svou sportovní kariéru na motokárách. Jeho otec Rolf, který motokáry stavěl, ho k tomuto sportu přivedl již ve 4 letech a protože v Karpenu byla motokárová dráha, trénoval. Michael závodil již od 12 let, kde poprvé startoval na oficiálním Mistrovství Německa. Německé předpisy dovolují start jezdcům starším 14 let, ale díky otci Rolfovi, který mu sehnal potřebná povolení, mohl Michael odstartovat.
Motokáry
1984 – Juniorský mistr Německa
1985 – Juniorský mistr Německa
1985 – Finalista Mistrovství světa
1986 – 3.místo Mistrovství Německa
1986 – 3.místo Mistrovství Evropy
1987 – Mistr Německa
1987 – Mistr Evropy
Formule Ford – poprvé ve formulovém voze…
Rokem 1988 začala pro Schumachera nová závodní kariéra ve formulových vozech, když zvítězil v 9 závodech Formule Konig a stal se německým šampiónem. Ten samý rok ještě stihl jet čtyři závody evropského mistrovství Formule Ford 1600 a po vítězství v Zandvoortu si zajistil druhé místo na Mistrovství Evropy a 6. místo na Mistrovství Německa Formule Ford 1600.
Formule 3000 a Michael Schumacher
V roce 1989 podepsal Michael smlouvu s týmem WTS v německém Mistrovství Formule 3. Michael skončil druhý, pouze jeden bod za Wendlingerem. V Macau zvítězil Michael Schumacher v první jízdě, ale protože ostatní nedokončil, nebyl klasifikován. V roce 1990 se stal mistrem. Michael také zvítězil i v prestižním závodě Grand Prix Macau. S vozem Mercedes startoval ve skupině C a zvítězil, v Mexiku spolu s Massem byl druhý, v Dijonu a Nurburgringu také bodoval. V celkovém mistrovství končí na pátém místě s 21 body.
Začátky jezdecké kariéry Michaela Schumachera ve Formuli 1
Svůj první závod F1 absolvoval Schumacher v roce 1991 s týmem Jordan. Rok poté přestoupil do týmu Benneton. V roce 1992 vyhrál svůj první závod v Belgii a celkově skončil Michael Schumacher třetí. Svůj první mistrovský titul získal v roce 1994 a následující rok jej obhájil.V týmu Ferrari začal Michael jezdit od roku 1996.
Jak šel s Michaelem Schumacherem čas ve Formuli 1
1991 –
V roce 1991 začíná Michael Schumacher s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech se umístil na druhém místě v Silverstone, pátém v Le Mans a také se stal vítězem v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan nabídl Michaelovi místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher se kvalifikoval na 7. místě.
1992 –
Michael se umístil na pátém místě v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů.
1993 –
Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.
1994 –
Michael Schumacher vítězí šesti Grand Prix z úvodních sedmi závodů.
Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Poté následovala další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Oba jezdci skončili po vzájemné kolizi mimo trať. Schumacher se ale i přesto stal Mistrem světa.
1995 –
Sezónu zahájil Schumacher vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva, které nebylo povoleno novými předpisy. Michael Schumacher následně vyhrál závod ve Španělsku a Monaku , čímž se vrátil do čela mistrovství světa. Schumacher se stává podruhé Mistrem světa.
1996 -
Schumacher začíná závodit za Ferrari. První vítězství přišlo až v sedmém závodě v Grand Prix Španělska. V dalších závodech se Schumacher neumisťuje na bodovaných místech, až v Belgii a Itálii vyhrál další závody, které mu zajistili třetí místo v šampionátu.
1997 -
V sezóně znovu dominuje Williams a Michael dokáže konturovat až v Grand Prix Monaka. Další vítězství přišlo v Kanadě, kde závod byl ukončen po havárii Panise. Ve VC Francie a Belgie opět vítězí. V posledním závodě Michael Schumacher úmyslně naráží do jezdce Villeneuva , aby ho vyřadil ze závodu. Toto nesportovní chování zajistilo diskvalifikaci Michaela z celého šampionátu.
1998 -
Michael vyhrává poprvé v Argentině a snižuje tak náskok Hakkinena z prvních dvou závodů. Ferrari znovu dolaďovalo nedostatky nového vozu a v následných třech VC. Michael tak snížil náskok Hakkinena na pouhé dva body. Hakkinen znovu Michaelovi poodskočil, ale v Maďarsku a Itálii opět Schumacher vítězí. Skoré bylo 80 bodů Schumacher a 80 bodů Hakkinen. O mistru světa se rozhodlo až v posledním závodě, který hostila japonská Suzuki.
1999 -
Michael Schumacher ve VC Velké Británie havaroval a utrpěl zlomeniny nohou. I přesto, že v šesti Velkých cenách nestartoval, dokázal získat v šampionátu vybojovat 5. místo.
2000 -
Nový vůz, nový týmový kolega a maximální podpora týmu, to vše znamenalo vítězství v prvních třech Grand Prix. Stav po třech závodech vedl Michael Schumacher 30 bodů oproti Rubensi Barrichellovi, který měl pouhých 9 bodů. Po haváriích v Německu a Rakousku přišel Michael Schumacher o vedení, které znovu nabyl až vítězstvím v posledních čtyřech VC, a stal se tak již potřetí Mistrem světa F1.
2001 -
První dva závody zvládl Schumacher na 100% a o vedení se během sezóny již nenechal připravit. Vítězstvím v 9. Grand Prix si zajistil Michael čtvrtý titul.
2002 -
Schumacher zvítězil v 11 Grand Prix a navíc boduje ve všech závodech. Špatné ohlasy si Schumacher vysloužil především kvůli GP Rakouska, kde ho před sebe v posledním kole pustil Barrichello.
2003 -
Změnou systému bodování a především opožděnou premiérou nového Ferrari se Schumacherovi poněkud zkomplikovala cesta k šestému titulu. O novém Mistru světa Formule 1 se tak rozhodlo až v poslední Velké ceně.
2004 -
Rok 2004 byl rokem absolutní nadvlády vozu Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil v 13 velkých cenách. Michael Schumacher se stává posedmé Mistrem světa F1.
2005 -
Michael Schumacher se s celkovým počtem 62 bodů umístil na 3. místě.
2006 -
Michael Schumacher získává 2. místo s celkovým počtem 122 bodů. Zároveň ohlásil konec své kariéry ve Formuli 1.
Dojednáno! Stačí už jen dole podškrábnout a velký comeback je definitivou. Legendární Němec Michael Schumacher (40) se skutečně vrací do formule 1!
Podle německého tisku je to tutovka. „Schumi se cítí fit a zdráv. Poslední testy jeho krční páteře dopadly skvěle, není důvod váhat,“ citoval web bild.de člověka z jezdcova okolí.
Sedminásobný mistr světa má jezdit po boku krajana Rosberga za novou stáj Mercedes (nástupce Brawnu GP), německý tisk už zná detaily jezdcova výdělku: až sedm milionů eur ročně (180 mil. Kč). V Mercedesu by se sešel s geniálním inženýrem Rossem Brawnem, pod jehož vedením získal v Benettonu a Ferrari svých sedm titulů. „Michael moc toužil po spolupráci právě s Rossem,“ přiznal zdroj.
Pokud se vše potvrdí, půjde o velkou Němcovu »emigraci« od Ferrari. V posledních letech byl poradcem italské stáje, v létě se v rudém monopostu málem vrátil do formule coby náhradník za zraněného Massu. Teď prý ale nepodepsal nový tříletý kontrakt a naopak jedná o vyvázání z angažmá.
Sebastian VETTEL